It's all coming back to me now

Har varit i Röfors över helgen.
Förmodligen sista gången någonsin, men jag känner att jag nog måste försöka ta mig tid till att åka tillbaka en sista gång innan mamma och pappa flyttar den första december...
Idag var det ju farsdag på riktigt. Pappa fyllde nämligen även år och vi firade honom så gott vi kunde.
Det var mycket mysigt men annars har denna dag varit riktigt jobbig.


Vi kollade på en massa gamla foton och videofilmer från när jag och Elin var små. Vi sorterade skolsaker och plockade med teckningar.

Jag hittade sedan en gammal grammofonskiva som jag alltid lyssnade på när jag var liten, Balade pour Adeline med Richard Clayderman.
Jag insåg att jag alltid varit mig själv lik. Denna skiva var motsvarigheten till nutidens mys-lista.
När jag kände mig nedstämd eller bara behövde "finna ro" lyssnade jag på denna och då var jag typ 8-9 år.
Vilken liten speciell unge jag måste varit... Inte konstigt att jag är så känslig fortfarande.
Hur som helst... När jag snurrade igång denna skiva igen var det som om jag transporterades tillbaka till min barndom. Och denna barndom har ju alltid grundats i mitt älskade hem på Askersundsvägen 4 som har varit min trygga borg och varifrån jag har så många fina minnen.
Det är nog därför jag tycker det är så fruktansvärt jobbigt att mamma och pappa nu ska flytta..
Jag satt där på golvet i det urplockade vardagsrummet förut och lyssnade på de fina pianotonerna i denna låt och kände hur tom jag blev inombords. Jag lyssnade på den flera gånger i rad där jag satt på golvet och kände mig allmänt ensam, nedstämd och ledsen. När jag nu kom hem lyssnade jag på den en gång till, och kände då istället något sorts lugn.
Så jag hoppas att denna låt i framtiden kan framkalla detta lugn och de fina minnen jag har ifrån när jag var liten, istället för den där tomheten jag även kände.
Det är väl bara att intala sig om att det ju faktiskt kommer kännas bättre när de väl flyttar hit.
För det är jag övertygad om att det kommer göra, och jag är ju samtidigt glad för mamma och pappas skull i och med att det var deras önskan att få huset sålt och flytta hit... Så, det blir nog bra det här tillslut. "Det lööser sig" som Timbuktu och mamma sade förut.



0:35

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla älskling, det är klart att det kommer att ordna sig!!! Minnen och vackra tankar sitter inte fast i materiella ting - de bär man med sig inombords. Det gäller både när man saknar tider och platser som varit, men också när man saknar någon person man mist.Fråga mig, jag vet! Visst förstår jag att du saknar ditt barndomshem men din barndom och alla roliga och sorgliga minnen kommer att finnas inom dig hela livet. Var du än befinner dig! Och vad som än händer med själva byggnaden! Många kramar på dig från din ömma moder. P.S. Tänk vad mycket kaffe du kommer att få bjuda på när vi väl bor lite närmre.........D.S.

2011-11-14 @ 21:33:37
Postat av: Anonym

Lilla älskling, det är klart att det kommer att ordna sig!!! Minnen och vackra tankar sitter inte fast i materiella ting - de bär man med sig inombords. Det gäller både när man saknar tider och platser som varit, men också när man saknar någon person man mist.Fråga mig, jag vet! Visst förstår jag att du saknar ditt barndomshem men din barndom och alla roliga och sorgliga minnen kommer att finnas inom dig hela livet. Var du än befinner dig! Och vad som än händer med själva byggnaden! Många kramar på dig från din ömma moder. P.S. Tänk vad mycket kaffe du kommer att få bjuda på när vi väl bor lite närmre.........D.S.

2011-11-14 @ 21:35:37
Postat av: Anonym

Lilla älskling, det är klart att det kommer att ordna sig!!! Minnen och vackra tankar sitter inte fast i materiella ting - de bär man med sig inombords. Det gäller både när man saknar tider och platser som varit, men också när man saknar någon person man mist.Fråga mig, jag vet! Visst förstår jag att du saknar ditt barndomshem men din barndom och alla roliga och sorgliga minnen kommer att finnas inom dig hela livet. Var du än befinner dig! Och vad som än händer med själva byggnaden! Många kramar på dig från din ömma moder. P.S. Tänk vad mycket kaffe du kommer att få bjuda på när vi väl bor lite närmre.........D.S.

2011-11-14 @ 21:37:50
Postat av: Anonym

Lilla älskling, det är klart att det kommer att ordna sig!!! Minnen och vackra tankar sitter inte fast i materiella ting - de bär man med sig inombords. Det gäller både när man saknar tider och platser som varit, men också när man saknar någon person man mist.Fråga mig, jag vet! Visst förstår jag att du saknar ditt barndomshem men din barndom och alla roliga och sorgliga minnen kommer att finnas inom dig hela livet. Var du än befinner dig! Och vad som än händer med själva byggnaden! Många kramar på dig från din ömma moder. P.S. Tänk vad mycket kaffe du kommer att få bjuda på när vi väl bor lite närmre.........D.S.

2011-11-14 @ 21:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0