Röfors

Nu spenderar jag definitivt den sista natten i Röfors. Har lämnat ifrån mig hemnyckeln till min moder och jag har slängt mina tandborstar som annars snällt stått och väntat på mig i toaskåpen.

Jag har bakat lussebullar i vårt kök för sista gången. Jag har frossat i lussebullar i soffan (sex stycken).
Jag och mamma har varit ute och gått runt kvarteret och spanat in genom Röforsarnas fönster för sista gången.
Jag, mamma och pappa har tränat yoga framför tvn (och i mitt fall I soffan) för sista gången.

Och nu ska jag sova min sista natt i ett av mina gamla rum. Detta ska sedan bli en liten, söt 1-årings rum fick jag idag reda på. Det känns lite kul faktiskt!
För det var just i detta rum jag bodde när jag var tillräckligt gammal för att kunna minnas det idag. Det var i detta rum som jag lyssnade på mina grammofonskivor och och det var här jag hade min första (men tydligen inte sista) loftsäng. Denna var det dock en koja under i vilken jag hade tapetserat väggarna med bilder på katter...

Jag har ikväll varit inne i nästan alla rum och strosat runt ett varv och "sagt hejdå". (haha)
Imorgon ska jag fortsätta min avskedsrunda innan jag äter min livs sista Röfors-frukost och därefter för sista gången åker upp för garageuppfarten och ofrivilligt får öva på "start i backe".
Den backen kommer jag för övrigt inte sakna ett dugg!! Inte för att den är direkt brant eller jobbig över huvud taget. Men på vintern är den ett rent helvete, måste jag säga.
Vet inte hur många gånger jag kört fast med bilen där och stått och huttrat och konkat på mattor för att lägga under däcken för att få fäste...
Nej fy! Jag går upp spyor bara jag tänker på det.

Skönare är det faktiskt att bo mitt i stan där parkering är så dyr att man inte kan ha bilen där utan istället måste låta den stå hos ens syster på norr!

Så. Detta blir nog bra! Jag känner det, helt ärligt denna gång!


Så den 1 december gäller det! Då ska det släpas grejer som aldrig förr. För då ska jag betala tillbaka för alla gånger mamma och pappa hjälpt mig flytta!

Puss på älskade älskade Röfors
Askersundsvägen 4.
Puss på mamma
Puss på pappa
Och puss på Elin
och puss på Milla och Annica och Becka och Sanna för alla trevliga stunder vi haft tillsammans i detta underbara hus i denna underbara by!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Åååhhh älskade älskade Röfors!! Många fina stunder man haft där, vad ska hända där när alla försvinner?



Hälsa familjen och ta hand om dig!! kram Amanda

2011-11-23 @ 01:21:33
Postat av: Sanneey

PUSS älskade vän! Och jag kommer att sakna Askersundsvägen 4 jag också!!

2011-11-23 @ 18:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0