Spöken i lägenheten

Den skummaste grejen hände tidigt imorse. Jag vaknade av ett sms från mamma kl 6.45 och höll snart på att somna om igen. Avbröts dock i mitt insomnande av några lågmälda röster.
Jag kikade ut genom fönstret men hörde ju egentligen att det inte kom därifrån. Låg still och lyssnade ett tag och kom tillslut fram till att det lät som radiopratare, lite sådär malande.
Jag försökte somna men irriterades så mycket av rösterna att jag var tvungen att gå upp. Gick ut i köket för att kolla om det var så enkelt att min egen radio hade satt igång. Men så var det inte. Skruvade dock på tunern och kom fram till att det förmodligen var ljud från P4 jag hörde.
Jag gick tillbaka in i rummet och tryckte örat mot väggen åt det håll som min enda granne bor - knäpptyst.
Gick till andra sidan av rummet och lyckades lokalisera ljudet till hörnet bakom soffan. Där lät det så högt att jag till och med hörde vad de pratade om. Jag förstod dock inte hur det kan ha kommit ljud därifrån för åt det hållet är kyrksalen tror jag, och det känns inte som att det borde sitta någon tjomme där klockan 6.45 och lyssna på P4.. Men vad vet jag.

Jag gav iallafall upp och gick och la mig igen. Och så fort jag lagt mig blev det tyst från hörnet och jag kunde somna om igen!


Kommentarer
Postat av: course work

Jag rekommenderar din blogg vän. Inte förgäves. )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0