Tuna in a brine

Idag visade sig vara dagen med stort D. Detta var dagen då jag återigen vågade köpa en tonfiskburk efter total avhållsamhet sedan första veckan på universitetet (september 2009).
Då gick jag nämligen in för det där med studentbudgeten extra hårt och köpte den billigaste tonfisken jag kunde hitta. Detta var, som väntat, det äckligaste jag någonsin ätit. Kattmat hade nog smakat (och luktat) bättre.

Sedan dess har jag alltså aldrig ätit tonfisk. men idag tog jag mod till mig och plockade åt mig en av de dyraste burkarna.
Av detta gjorde jag en delikat tonfisksås som jag avnjöt till pasta.

Götttt var det!

Så nu har jag lärt mig en sak. Det är inte alltid bra att vara ekonomisk (läs snål)!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis. Snål ska man inte vara. Ursäkta för alla inlägg häromda`n, men jag trodde faktiskt att de inte kom fram! Ska inte hända igen. Kram. A

2011-11-15 @ 19:51:40
Postat av: Lena svarar

haha ingen fara mamma lilla!

Bättre flera än ingen!

:)

2011-11-15 @ 19:58:20
Postat av: written essays

Ofta, vad är billigt, inte värt det att äta det.

2011-11-16 @ 15:16:26
URL: http://custom-essay.ws/samples/index.php

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0