I've had the time of my life

Förlåt  förlåt förlåt för mitt egentligen oförlåtande långa blogguppehåll!
Anledningen till detta är att jag har levt mitt liv och haft så mycket roligt för mig att jag helt enkelt inte hunnit blogga.
Jag förstår att ni är idel öra att höra vad jag har gjort sedan i fredags. Därför ska jag härmed delge detta:


Lördag
Dagen började med att jag fräschade till mig och fixade mig inför lilla Ebba Arthursson Bjerleus dop.
Raceade till Vibykyrka, kom fram i sista sekund, hälsade på fina Sofia, Douglas, Ebba och resterande gäster, placerade min bakdel i kyrkbänken - och började snyfta! Förstår inte vad anledningen är till att jag är så fruktansvärt känslig nu för tiden!? Har gråtit både glädje- och pity-tårar numberous times de senaste dagarna. Men, jag får väl bara försöka glädjas av att jag inte är en känslolös psykopat + köpa en vattentät mascara...
Dopet var hur som helst hur vackert som helst och lilla Ebba var jätteduktig och glad och grät inte en enda skvätt (Kanske var det istället jag som stod för den delen...)
Det var ju dagen till ära underbart fint väder och efter dopet serverades tonvis med mat och tårtor (som de gjort själva!!!!). Stämningen var varm och härlig och jag åkte därifrån lyckligare än jag varit på väldigt länge!


Direkt från dopet åkte jag ut på roadtrip med ett bestämt mål - Sala och Björn!
Solen sken, jag körde bil, lyssnade på och sjöng med The Killers på omänskligt hög volym och bara njöööt av den ca 1h och 45 minuters långa bilresan.
Väl framme i Sala plockade jag upp Björn och vi åkte på sightseeing Sala runt, gick ned i silvergruvor, tittade på hus och torget. Åkte sedan tillbaka hem till honom, parkerade bilen och promenerade ned till en sjö och en restaurang som hette Måns Ols. Där var det hur fint som helst och vi satt där och smuttade på närproducerad öl och kaffe samtidigt som vi såg solen gå ner i sjön. MYSIGT!
När dryckerna var uppdruckna begav vi oss hem till Björn igen för uppsnoffsning inför festligheterna som stundades. Vi promenerade sedan vidare lite närmre mot "stan" och träffade Björns halvvilda och galna vänner. Där dracks det öl, pratades och sjöngs och det var mycket roligt att träffa dessa trevliga herrar!
Vi fortsatte sedan in till riktiga "stan" och fick en liten barrunda på de två ställena som fanns där (om jag inte missuppfattade det hela). Dansade till Grease och hade allmänt trevligt!


söndagen vaknade vi upp och åt frukost. Björn kände sig sjuk och jag tyckte synd om honom. Åkte därefter till Willys och handlade på mig cola så jag skulle klara av hemresan och begav oss sedan till Västerås där jag dumpade av Björn där han skulle jobba.  Jag fortsatte hem och stannade hos mamma och pappa där även Elin var på besök. Umgicks med dem i stort sätt hela dagen. Satt och glassade på balkongen och myste.


På söndagskvällen begav jag mig till Sofia och Douglas där det vankades grillkväll med dem, Becka och André! Satt i deras suuupermysiga uterum hela kvällen och åt, pratade, lyssnade till livemusik framfört av André och bara njöt av tillvaron.


I går, måndag, började dagen inte så bra pga försovning, hetcykling i regn för att sedan upptäcka att vi inte hade seminarium förrän 13:00... Trots detta blev även detta en fin dag!
Björn kom tillbaka till Örebro på kvällen och kom till mig där jag lagade Flygande Jacob medan han spelade gitarr och sjöng för mig.
Idag pluggar jag hemifrån och fick därmed sova huuur länge jag ville - lyx!
Känner mig dock sprudlande glad och har redan fått mycket gjort av det som står på schemat!
Ikväll är det vårkonsert med Studentsångarna (Elin och Anders & co.) vilket även det ska bli mycket trevligt!
Ha en fin dag och puss på er vänner och bekanta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0