Hatad av alla

Denna morgon har jag varit en sådan person som jag själv hatar.
 
Jag har nått den förmodligen absolut sista dagen på Handelsbanken i Finnerödja och det känns väldigt sorgligt. På grund av detta har jag hela denna morgon varit nervös för att någonting ska gå fel. 
Detta resulterade i att jag åkte alldeles för tidigt hemifrån. 
Körde därför ca 10-20km för långsamt hela vägen hit. 
Det var ju kanske inga större problem på motorvägen förutom att jag fick skämmas. 
På enkelfilade E20 kände jag mig dock som en större bromskloss och kände att jag hade hatat mig själv om jag vore medtrafikant.
Då uppenbarande sig plötsligt en lastbil och en lösning på problemet framför mig. 
 
Trots att det var dubbelfiligt och jag kunde köra om lastbilen så struntade jag i det och lade mig istället där bakom och tuffade tryggt och nöjt på i 70 km/h.
 
När andra bilar snart kom ikapp lagom tills det återigen blivit enkelfiligt kunde jag leka irriterad och gadda ihop mig med de andra bilisterna och hysa falsk agg mot den långsamma lastbilen. Men egentligen låg och där bakom med ett triumferande flin och var glad att jag slapp vara målet för allt hat och samtidigt slapp komma fram till jobbet alldeles för tidigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0