Krångliga fransmän del 10 000 000.../Vredesutbrott

Har ALDRIG NÅGONSIN stött på mer omständiga människor än de fåtal fransoser och fransyskor jag haft kontakt med på sistone.
 
Fick för några dagar sedan ett kort och konsist mail från min hyresvärdinna där hon meddelade mig om, som om det vore en självklarhet, att jag inte skulle glömma ta med mitt kontrakt på en heltäckande hemförsäkring när jag ska hämta ut min lägenhetsnyckel för om jag inte har med detta får jag inte nycklarna.
VILKEN ¤%&*+/¤ HELTÄCKANDE HEMFÖRSÄKRING?!?!?!!
Undrar hur många saker jag kan ha missat att fixa bara för att jag inte råkat ställa rätt frågor till min hyresvärd? Det kommer säkert vara någon livsavgörande underskrift från den svenska konungen jag kommer vara tvungen att ha, vilket jag ju självklart inte kommer att ha, och därför förmodligen kommer bli hemlös i 4 månaders tid där nere i Frankrike.... 
 
Jag samlade mig dock ganska snart efter detta besked och letade mig in på en fransk jämförelsesajt för att hitta den billigaste hemförsäkringen som någonsin finns ( i och med att det är så fruktansvärt mycket extratillägg som jag vid accepteradet av lägenheten inte visste om så att jag kommer bli bakrutt och gå i personlig konkurs lagom till mellandagsrean i år på grund av mina 100000 oväntade franska månadsavgifter....).
Svarade på 42 (!) frågor på franska som tillslut ledde mig fram till en jämförelselista för vilka försäkringar som passade just mig. Beställde en kostadsförslagsoffert som jag därefter (med hjälp av google translate) lusläste och fann att den hade 1 års uppsägningstid.
 
Skapade då ett konto hos detta försäkringsbolag (eftersom man inte kunde kontakta företaget på något annat vis) och mailade till slut ett desperat meddelande där jag noggrannt och ingående förklarade min situation.
 
Deras svar: "Tack för att du valt oss blablabla... Jag föreslår att du kommer till vårt kontor så kan vi se vad vi kan göra för att hjälpa dig". och så en massa öppettider (stängt helger och öppet från 9:30 på måndagar).
 
Mitt svar: "Tack för snabbt svar blablabla... Men jag kan tyvärr inte komma till kontoret eftersom jag befinner mig i Sverige och behöver ha detta försäkringsavtal fixat och utskrivet på papper på måndagen den 10 september klockan 9:00 för att jag ska kunna få min lägenhetsnyckel"....
 
Deras svar: "Tack för att du valt oss blablabla... Jag föreslår att du kommer till vårt kontor och pratar med Gerard Depardieu" (eller motsvarande franskt gubbnamn...) "när du kommer till Marseille". 
 
Vad jag gärna skulle vilja svara: "#()/&¤(#&)¤/)¤/( JAG SKA SLITA AV HUVUDET PÅ DIG OCH SKITA NED I DIN HALS!!!!!!!!"
 
Har dessutom mailat ett elbolag nu som genom ett automatiskt svarsmail på franska vänligen bad mig vara tålmodlig då det kunde ta ca 10 dagar innan jag fick svar på min fråga...
 
Jag blir TOKIG på detta snart. Känner att jag är nära bristningsgränsen nu alltså. Snart kommer hulken inom mig bryta sig lös och slita sönder allting som finns i min närvaro för att sedan bege sig ut på gator och torg för att skapa total förstörelse....
 
Nu måste jag avsluta här. Känner hur hulken är påväg ut på riktigt nu...

Kommentarer
Postat av: ac

Usch, vad skitdrygt det låter. Men det kommer vara värt det. Allt krångel nu är bara för att kompensera hur bra det kommer bli sen.

Tänk bara på:
http://www.youtube.com/watch?v=HBhyXkuQtD0

2012-08-23 @ 00:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0