Cuz I'm your laadyyyy

Lyssnar på musikhjälpen varenda "ledig" stund här nere vilket jag verkligen älskar i och med att det kan komma så otippade och ovanliga låtar. Imorse var den första låten jag hörde Just idag är jag stark (som jag och mina flickor för övrigt hade musikvideoinspelning till förra helgen....) och förut idag hörde jag Marseilles topplistelåt - nån fransk "hiphopdänga" och så har jag även hört Rammstein. I just looove the mixture!
 
Men låten som kom nu slog allting : The power of love - Jennifer Rush
Vad är detta, kanske ni då undrar? - JO! Denna låt hade jag på EP och lyssnade på på min egna grammofonspelare när jag var liiiten liten! (Huvaligen, det låter som om jag växte upp på 1800talet?!)
Och att sitta på mitt rum och fullkomligt SKRÅLA till denna sång är ett utav mina allra första minnen i livet!!
Att detta var en barndomsfavorit märktes tydligt nu i och med att jag fortfarande bara kunde den på svengelska...
 
Blev därmed fruktansvärt nostalgisk såklart!
Lyssna nu, och dröm er tillbaka till barndomen och försök se framför er en snorig, 4-5-årig Lena sittandes, sjungandes i en saccosäck framför en grammofon...
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer ihåg den låten när den snurrade på skivspelaren hemma. Vet inte om vi har den kvar. Tänk att du minns det också! Kul med ett så tidigt minne! Snygga skor du köpt också. Du lär behöva dem när du kommer hem . . . Kram mamma

Svar: Ja den minns jag väl, moder! tack och tack! Jag tänkte det med. och du klagar ju på att jag bara har trasiga skor såatteee ;) KRAM
Lena

2012-12-12 @ 22:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0