Dörrincident nummer 2

Idag när jag kom hem, småbakis och allmänt trött och vidrig, lyckades jag inte låsa upp min dörr till lägenheten. Nyckeln gick inte att få in helt. Jag panikade en stund och lyckades sedan engagera halva korridoren. Tre av mina fina grannar kom och försökte hjälpa mig, ringde folk för att försöka få tag på nummer till vår landlord och fick tillslut äntligen tag på honom.  Precis när vi lagt på luren kom han hasandes runt hörnet i korridoren då det visade sig att han tydligen bodde i huset(!).
Han bökade med låset en lång stund. Hämtade låsspray och grejade - utan framgång.
Till slut försvann han iväg och kom snart tillbaka med en sådan där plastmapp som man lägger papper i. Med denna lyckades han på något mirakulöst sätt bända upp dörren! (Känns ju tryggt att det inte krävs mer än så för att öppna en dörr...)
 
Men hur som helst! Vilken lättnad!!
Jag hade redan hunnit blivit inbjuden att bo hos min brasilianska granne tills imorgon då vi skulle få ringa en låssmed och såg framför mig hur min tenta imorgon inte skulle kunna genomföras eftersom min dator var inne i lägenheten.. meeen som tur var slapp vi allt detta och jag är nu inne och har inte lämnat lägenheten en sekund sedan dess.
 
 
Nu ska jag kolla klart på resterande Gossip girl och sedan sussa så jag är pigg och fräsch inför den stundande tentaveckan!
 
Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0