Love is actually all around

Idag minsann har vi bakat lussebullar så det stod härliga till!
Jag som dock är lite av en Jul-Hitler blev först besviken och genomgick en livskris när jag insåg att våra lussebullar inte skulle bli så  goda som mammas eller farmors.
- Hur ska jag någonsin kunna bli en bra mamma eller farmor om jag inte kan baka perfekta lussebullar!??!?!
Hur som helst så kom jag snart över det och gladdes över att vi ändå lyckats göra väldigt goda sådana med tanke på omständigheterna. Jästen var inte som i Sverige, vi hade inga ordentliga decilitermått, vi hade ingen riktig ugn utan en kombinerad mikro och ugn och ingen temperaturmätare för mjölken... Och pressen på oss var även väldigt stor i och med att saffranet kostade 150 spänn, vilket gjorde att vi kände att vi absolut inte hade råd att fucka upp någonting.
 
Vi hade även tänkt att gå ut och fira en av de sista lediga helgerna men baket tog så lång tid och vi blev så sega att vi stannade hemma och myste ned oss i sängen med glögg, lussebullar och Love Actually istället - mycket lyckat det också!! Jag bölade dock så mycket att jag såg helt nedbruten och förstörd ut när jag nu nyss åkte metron hem. Förstod inte varför alla glodde på mig men insåg sedan när jag kom hem och tittade mig i spegeln att det förmodligen berodde på att jag hade helt rödspruckna ögon...heheheee. Borde ju dock inte vara så häpnadsväckande med tanke på alla läskiga, påtända människor med dimmiga ögon som vandrar omkring här på gatorna...
 
MEN! Vet ni vad jag har fått reda på för någon sjuk grej angående Love Acutally!?!  Det är ju min absoluta favoritfilm och jag har sett den så många gånger att jag kan den baklänges, MEN jag har missat "a tiny insignificant detail" - En av slutscenerna när Jamie åker till Aurelia och friar till henne på resturangen där hon jobbar samt när de går längst gatorna dit är inspelad här i Marseille!!!!!
Restaurangen ligger i Vieux Port precis bredvid Shamrock där vi brukar vara och dricka öl! Och de filmar även på Marseille airport-skylten när han står och väntar på en taxi där utanför!!
 
Hur sjukt är inte det egentligen!?
Ser det lite som ett livstecken - det var nog meningen från första början att jag skulle hamna just här i Marseille! AW
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt Lena ! Jag tror lussebullarna blev goda. Kram. A

2012-12-02 @ 15:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0