Magnifique!

Första dagen tillbaka i Örebro är förbi och det har varit en väldigt bra sådan.
Först plockade och grejade jag i lägenheten (dock väldigt lite pga extrem slöhet) och sedan kom Annica och hämtade mig när hon kom från jobbet. Dagen har sedan spenderats med henne på stan och hemma hos henne, Joel och lilla söta Sookie (deras nyinförskaffade katt!!). Jag blev rejält uppassad med tacos, hemmagjort julgodis och hallon- och lakritsglögg (världens godaste!), så jag klagar inte!
 
 
När jag nu vandrade hemåt längs Storgatan hem till mig var det inte en enda människa som vände sig efter mig och ropade magnifique eller belle, vilket kändes en aning ovanligt med tanke på fransmännens tvångstanke att ALLTID vara tvungna att kommentera en förbigående kvinnas utseende.
Det var dock inte en jättestor förlust utan jag känner nu att det är skönt att ändå vara tillbaka hemma igen!
 
Apropå detta måste jag bara delge en liten händelse som Charlotte var med om häromdagen i Marseille:
Hon gick på gatan och var på väg att möta en man som pratade i telefonen. När de närmade sig varandra hörde hon hur han sa till personen i telefonen att vänta eftersom han var på väg att passera en tjej. Han plockade ned telefonen från örat, slängde ur sig ett "Tu es belle" till Charlotte och plockade sedan upp telefonen igen och fortsatte oberört att prata. Detta förtäljer ganska klart hur det ligger till där nere. Ganska så komiskt måste jag säga!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha, tänkte precis samma sak när jag vandrade runt i Oslo igår. Märkligt (fast skönt!) att alla bara ignorerar en. Härligt att höra att du hade en bra första dag hemma. Den där glöggen skulle jag gärna smakat på. Du är saknad! <3

Svar: haha gjorde du? Vad roligt! Hoppas du också haft en fin första dag :) Och ja, du skulle dött av den glöggen, det var nämligen smak av just hallon-lakrits-dödskallarna!!! <3
Lena

2012-12-20 @ 08:12:19
Postat av: Anonym

Jag känner inte igen mig i er beskrivning. Jag får ständigt komplimanger för mitt utseende, speciellt när jag kommer in i mitt hem ;-)

Svar: men det är ju en annan sak juuu!
Lena

2012-12-20 @ 14:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0