Bokrecension

Uppgiften jag nu har för handen är att läsa Sten Jönssons Ledarskapsboken och recensera, analysera och jämföra denna med annan kurslitteratur.

Här kommer den informella recensionen av boken (och författaren):
Den är skriven med ett väldigt pretentiöst språk vilket indikerar på att författaren vill framstå som en viktigpetter som läst och tagit in Svenska Akademins ordlista i år 1802:s upplaga.
Han använder sig av oförståelig och konstig meningsuppbyggnad där ordföljderna inte är logiska på några plan.
Författarens favoritord tycks vara mångfacetterad då han enbart i första kapitlet använde det sex gånger.
Ett annat ord han verkar ha fattat tycke för är ånyo, vilket jag var tvungen att googla för att förstå innebörden av. Det betyder kort och gott återigen. Varför han inte valt att använda detta ord istället är för mig ett mysterium.
Bokens innehåll i övrigt är intressant men det intressanta tappas lätt bort då särskrivningar och stavfel med jämna mellanrum dyker upp och retar gallfeber på mig.



Nu måste jag dock återgå till denna underbara skrivelse!


Vaknade förövrigt upp idag som en frisk människa! GÖTT!
Jag har nu städat och gjort fint i lägenheten sedan klockan 8 så nu är jag redo för ännu en lägehetsplåtning!


Ha en trevlig dag, folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0