Fem frön, tack!

Hörde precis ett väldigt konstigt, men samtidigt väldigt rart uttryck från en kund.

Hon tillfrågades om hon ville ha kaffe och svaret vi fick var:
- "Fem frön, tack!"
Jag förstod inte alls vad hon menade men antog att det kunde likställas med typ "ja tack" i och med hennes glada tonläge och i och med att hon såg nöjd ut när hon då fick sig en kopp.

Fem frön!? Jag googlade det men fick inte direkt fram något matnyttigt.
Jag ska dock också börja använda det uttrycket!
Det borde ju indikera att jag håller på att bli ÄNNU äldre...

Kommentarer
Postat av: Sis

hon kanske menade fem kaffebönor... :)

2012-02-20 @ 16:02:23
Postat av: Anonym

så gammal är du inte...A

2012-02-20 @ 18:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0