Kvalitetstid

Idag har jag haft en heldag på univ. 9-16.30! Kom hem vid 17-tiden, slocknade på soffan på två sekunder och vaknade sedan efter en stund av att mamma ringde och sa att hon var hemma (jag hade nämligen tidigare ringt och bjudit in mig själv till henne i och med att pappa var borta på kurs i den kungliga huvudstaden över natten).
Vid 18ish hade jag, med hjälp utav min nu lagade cykel, trampat mig hem till mamma.
Vi samtalade vid köksbordet och sedan bestämde hon sig för att hon skulle gå ut på en liten promenad. Jag bestämde mig istället för att ta mig ett bad och fick då instruktioner om vilka badskum som skummade bäst och så vidare.

Jag tappade upp badet, nästintill skållande hett, hällde i litervis med badskum som luktar mojito, riggade spotify med Antony and the Johnsons och kröp med.

And i just looooove it!!!
Det är verkligen välbehövd kvalitetstid att få ligga och halvsova, helt kravlöst för stunden, och bara lyssna på underbar musik. Så behövligt!

Resterande afton har vi druckit te och legat utslagna i en varsin soffa/divan och kollat på Äntligen hemma och House.

Och nu ska vi sova!! Jag ser fram emot att somna tidigt och få sova ut för första gången på läänge.

Godnatt homiezzzz!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0