Musiktips såhär till eftermiddagskaffet

Upptäckte igår att jag antecknat "m83" i phony. Det slog mig att det var en påminnelse till mig själv från lördagens efterfest, så jag googlade och fann ett underbart synth-pop-electroband vid namn m83.

Denna är otroligt glädjespridande och härlig att dansa runt i lägenheten till:


Och denna har en helt underbar innebörd om man lyssnar på la histoire, såattsäga.
(ett litet minus att det handlar om en groda dock. Det är ju världens äckligaste djur...)
(ett plus, förutom att den är vackert, är att jag påminns om Pölsa i Smala Sussie och hans rara lilla histoira om sin groda!)



We can be a whole group of friends
A whole group of frogs
Jumping into the streets
Jumping into the planets
Climbing buildings
Swimming in the lakes, and in the bathtubs
We would be hundreds, thousands, millions
The biggest group of friends the world has ever seen
Jumping and laughing... forever
It would be great, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0