OHNOO

Jag hade en uttrycksfull resa till jobbet idag. I höjd med Kumla fick jag ögonkontakt med en skabbräv som bestämde sig för att, dock tvekande, springa framför min bil.

När jag sedan lite senare svängde in i Finnerödja utbrast jag plötsligt, högt och ljudligt, OHNOO!!! på grund av att jag då insåg att jag glömt min delikata matlåda hemma som jag (delvis) tillagade igårkväll : potatisgratäng och supersaftig kycklingfilé i ugn.
Nu får jag istället ta en runda på Carlssons och leta upp något gött i frysdiskarna som jag kan stå mig på hela dagen.

Idag är det nämligen dagen till ära långöppet här på banken och ingen semla väntar på oss i kylskåpet.
Det är jobbigt att bli bortskämd med godsaker om de sedan plötsligt upphör att inkomma...


Fint väder för övrigt! Det kommer nog diskuteras vilt här idag!
Och den nyfödda prinsessan för Guds skull!! Dessa två kommer vara de givna samtalsämnena idag minsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0