Princess of Sweden

Måste bara föra detta till diskussion:
Vissa/många människor är redan väldigt negativt inställda och "besserwissiska" i och med prinsessfödelsen som idag inträffade.  Hörde precis en tjurig göteborgare på radion som yttrade: "ingen firade ju mig när jag föddes... varför sådan uppståndelse?"

Visst. Det skrivs mycket om det, men det är enligt mig helt befogat och bara roligt! (jag twittrade även under hashtagen allovertheplace förut...)
Detta är ju trots allt en jättestor dag i Sveriges historia. Detta lilla liv ska styra vårt land om en sissodär 50 år.
Så hennes födelse är väl åtminstone värt liite uppståndelse kan jag tycka?

Sann royalist som jag är så tycker jag ju förstås att detta är jättespännande och roligt och jag ser med spänning fram emot morgondagen då namnet offentliggörs! hiihihihi
Jag tillägnar därmed denna låt till Sveriges nya prinsessa.
Välkommen till världen, unge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0