Spyor och glädje

Bara för att jag har press på mig att bli klar med den rådande uppgiften asap så existerar inte min inspiration eller produktivitet. Trist läge!
Däremot känner jag att jag håller på att bli sjuk och det är ju verkligen ett big no-no eftersom jag ju som sagt måste bli klar med mitt arbete plus att jag ju ska till Göteborg och Milla i helgen...

Men visst... Schysst, kroppen! Jag mår ständigt illa (vilket jag ju nästan vant mig vid vid det här laget) och dessutom fryser jag huden av mig (vilket antingen kan bero på sjukdom eller på att jag har en glesstickad tröja på mig eller på att min lägenhet är kallare än Ishotellet i Jukkasjärvi - vilket i förlängningen ändå kommer leda till att jag blir sjuk...)
Och som grädde på moset (vilket låter som äckligt att man ju mår illa för det) så luktar min filt som jag sitter inlindad i spyor!! Ingen aning varför! Förmodligen är det bara min hjärna och mitt luktsinne som spökar. Och som ÄNNU en klick grädde på moset så tvingas jag nu samtidigt som jag skriver detta inlägg se en reklambild på citron-kärleksmums som ligger och äcklar sig här bredvid skrivfältet. Citron i bakverk borde vara olagligt!!! USCH vad jag mår illa av att tänka på det!



Så. nu har jag klagat så det räcker och blir över för ett tag, så då kan jag övergå till en annan, mycket mer positiv sak, som nu ändå mitt i all denna armod gav mig livsglädje och levnadshopp igen.

Jag fick nämligen VG på stats- och förvaltningsrättentan!! Jag skrek WEIII högt i min ensamhet när jag precis såg det. Så fruktansvärt nice! och dessutom ännu ett bevis på att jag klarar mig såå bra utan kurslitteratur...
Vi hade sju böcker till den kursen. Jag läste INGEN! utan jag hade bara min älskade lagbok och hjärna till hjälp.
PUSS på detta!



Nu ska jag linda in mig i min andra filt (som förhoppningsvis inte luktar uppkastning) och verkligen tvinga mig själv att läsa, om jag så kommer behöva göra som Mr Bean i kyrkan - använda tändstickor för att hålla upp ögonen.


Fisk lök

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0