Suveränitet i mina ordval

Nu är jag hemma och pletar ner ord vid köksbordet istället. Inga dömande ögon med andra ord (haha)
Jag märker dock att tröttheten sitter djupt rotad i mitt huvud istället för i mina fingrar just nu.
Jag har skrivit och skrivit och skrivit och när jag sedan gick tillbaka för att läsa vad jag skrivit upptäckte jag de mest underliga ord och meningar, gamla som egenpåhittade.


Ett axplock:
Överensstämbarhet
Suveränitet (jag är nog den enda människa som använt det ordet på denna del av tidseran efter Jesu födelse...)
Uppdagas trubbel (haha trubbel!! Vad tänkte jag där?!)
Nådegåva
Leder således
Ifrågasättandeförmåga


Listan kan göras lång...
Men jag väljer att sluta där och fortsätter istället med mitt ordbajsande.


I förra uppgiften fick jag ju en kommentar ifrån läraren där han ringade in ett egenpåhittat/sammansatt ord jag skrivit och antecknat BRA ORD! bredvid, så det är väl bara att fortsätta!
Ordet jag hade skrivit var Skräckexempellandet...



ADJÖ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0