Årets bästa kväll

Nyårsafton blev precis som jag hade föreställt mig!
Vi var på plats vid 18:30-tiden och hängde då i köket och smuttade på en go cider.
Strax därefter kom matleveransen med Mikaela och Becka och vi dukade fint på långbordet och fixade klart maten.
Den var DELICIÖS!
Det som serverades var en heelt perfekt oxfilé,egengjord potatisgratäng som smakade bättre än lyxvarianten på påse, en baconlindad sparris samt rödvinsås (och bea för de som ville ha det - alltså inte jag!)
Till efterrätt fick vi florsockerpudrad, vit kladdkaka med grädde, hallon och psysalis. YUMMIE!
Efter middagen fortsatte festligheterna och jag förstår inte hur tiden kunde gå så fort!
Vid 12-slaget hade vi vandrat iväg till fotbolsplanerna vid Ishallen och smällde fina raketer, skålade med bubbel och tog gruppbilder genom att ställa kameran med självutlösaren på motorhuven på en bil (Sooo Hallsberg!)
Promenerade sedan tillbaka till Thomas igen och fortsatte festligheterna. Dansade tills vi storknade. Mycket dubstep till en början med det ändrades senare till 90-talsklassiker och därefter till en stor bugg-fest!
När våra ben inte längre bar upp oss för att dansa bestämde vi oss för att basta lite! Jag är så fruktansvärt mesig så jag var trött på det efter max 10 minuter men satt ändå kvar en stund till. Vi hade ju egentligen inte alls varmt för vi hade dörren och ett fönster inne i bastun öppet hela tiden... Men det var göött!
Svabbade sedan av oss och återvände till dansgolvet, vilket gjorde oss hungriga igen!
Då ställde vi oss och stekte bacon och ägg som jag så omsorgsfullt köpt med just för att stilla morgon-hungern!
Sedan blev det dags att kolla upp morgontåg men vi insåg snart att det enbart gick bussar (och jag tyckte det var oliiidligt att åka en buss som tog 40 min - varför, undrar jag nu..)  Hur som helst så hade vi ju under hela kvällen en chaufför ibland oss så han körde hem ett stort lass med glada örebroare till just Örebro vid 6:30-tiden.
Vi (Sanna joinade hem till mig!) var hemma strax efter 7 och slocknade som små barn såfort vi lyckats ta oss upp på loftet.
Igår var jag mindre pigg och glad. Sov i stort sett hela dagen men hade ändå inga problem att somna på natten... Jag tror bestämt att 12-timmars konstant partaj tar på krafterna...
Men det var iallafall lungt värt det och det var den roligaste nyårsafton på lääänge!
Insåg även på 12-slaget att det var första gången (!) som vi fyra (Milla, Sanna, Becka och jag) firade nyår tillsammans!! Då blev det så sentimentalt att några teardrops föll!
Jag är fortfarande inte helt återhämtad i skallen märker jag, för detta inlägg måste nog vara det tråkigaste och minst entusiastiskt skrivna blogginlägget någonsin. Bra att man sätter en ribba för det nya året....
Satte även en sådan för 2012 års matlagning igår... Kl 20 åt jag min första föda som bestod av ett berg av brända plättar som ändå var degiga inuti - inte det godaste jag ätit måste jag medge.
Hur som helst!
Tack alla mina älskade vänner för det gångna året och för allt underbart vi ska uppleva tillsammans under det nya!
love u!!

Kommentarer
Postat av: michelle

Haha, ahh.. Ser roligt ut

besök gärna min blogg

2012-01-02 @ 13:56:13
URL: http://moofies.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

festliga bilder, gott nytt åt

2012-01-02 @ 15:00:43
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0