Aujourd'hui

Idag har jag fått ganska mycket gjort.
Hade sleepover hos rara Jasse och vi vaknade 8 i morse.
Begav mig mot stan vid 9.30-tiden och var en riktig dam och "uträttade en massa ärenden".

Gick först till statsbiblioteket i hopp om att lite kurslitteratur skulle finnas så jag kunde läsa allt som läsas skulle. Tji fick jag! De hade inga böcker och jag gick besviken därifrån.

Kom då på att jag lika gärna kunde hämta ut min thåström-biljett när jag ändå var i farten. Efter mycket om och men fick jag ut den!

Gick därefter vidare till åhléns där jag skulle skipa rättvisa. Fick tillbaka 150:- som jag fått betalat för mycket för mitt smink och gick nöjd därifrån.

Kom hem och satte mig för att dubbelkolla att det fanns en kursref till boken jag behövde läsa (anledningen till art jag inte vill köpa den är att vi bara ska läsa fyra kapitel och att vi är klara med denna bok inom en vecka).
Men självklart stötte jag ju på problem här med... Denna bok var inte registrerad som kurslitteratur och därför fanns ingen ref på biblioteket. Och de böcker som fanns hade 3 pers på kö och skulle bli tillgängliga tidigast 15 feb. Yey!

Jag googlade i desperation läänge men fann inga onlineversioner eller något annat som kunde hjälpa mig.

Slutligen fick jag in ett hett tips från Marre och nu har jag precis tagit bussen till grankotten och dealat till mig boken (på engelska - jippie!) för 270:-
Skönt att ändå fått tag på den, men trots det känner jag mig skapligt glad i och med att den svenska versionen verkade väldigt intressant och att jag starkt betvivlar att jag kommer finna det lika intressant på engelska eftersom det är mitt hatspråk att läsa på....

Nu är vi iallafall framme i nutid och jag har precis kommit till univ efter en rask (och köldbitande) promenad hit från grankotten.

Jag unnade mig även en kaffe och bulle från pressbyrån som jag nu ska kalasa på medan jag kämpar mig igenom denna underbara, och svårfångade "images of organization" fram tills finansutskottmötet som äger rum kl 17.00. Jag råkade dock välja en halvbränd bulle i tron om att den var full med kanel-klet, men icke!

Det går bra nu, kompis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0