HEJ

Jag fick för tillfället en djup och mörk kvällsångest inför tentan men framför allt inför nästa kurs jag ska läsa. Under de månaderna lär ni inte se mycket av mig. HELT SINNESSJUKT MYCKET ATT GÖRA!?!? Kursen börjar den 16e och till den 20e ska vi ha läst en hel, fet bok och gjort en recension på den, beskriva de reflektioner man fick när man läste den, formulera en fråga och relatera författarens förhållningssätt och utgångspunkter till den tidigare litteraturen man läst inom organisation.. Jag har ju knappt ens läst någon tidigare bok inom det ämnet!? usch usch usch! känner mig helt illamående bara jag tänker på det!

men det lämnar jag for now... Nu mpste jag oroa mig för tentan istället. Min disciplin ligger på minusskalan just nu och jag har inte pluggat NÅGONTING idag. Skärpning Irma Lena Henningson!!!


Innan denna ångesttsunami kom över mig hade jag en jättebra dag!   Ägnade ca 1,5h åt min hemlighet och har druckit kaffe och samtalat med mamma och pappa som var här en sväng.


Nej usch. Jag får dåligt samvete av att skriva.
Måste gå!


Såhär rofylld och avslappnad var jag för några minuter sedan innan jag insåg mitt framtida öde:

Sen insåg jag att det nog var dags att göra lite nytta. Ingen rolig uppenbarelse för en lat människa som mig....

Kommentarer
Postat av: alma

du klarar det.

Och om man delar upp antalet sidor på en vecka (alltså, börja lite i förväg. Blir också bra vid kursstart då du kan göra lite show off med det du redan hunnit lära dig) och sen är det bara att läsa. Gör anteckningar samtidigt, då kommer du ihåg det bättre.

/ tips från den som inte har en aning men som läst en bra bok om hur man pluggar på bästa sätt

2012-01-09 @ 22:02:24
Postat av: alma

du klarar det.

Och om man delar upp antalet sidor på en vecka (alltså, börja lite i förväg. Blir också bra vid kursstart då du kan göra lite show off med det du redan hunnit lära dig) och sen är det bara att läsa. Gör anteckningar samtidigt, då kommer du ihåg det bättre.

/ tips från den som inte har en aning men som läst en bra bok om hur man pluggar på bästa sätt

2012-01-09 @ 22:03:01
Postat av: alma

du klarar det.

Och om man delar upp antalet sidor på en vecka (alltså, börja lite i förväg. Blir också bra vid kursstart då du kan göra lite show off med det du redan hunnit lära dig) och sen är det bara att läsa. Gör anteckningar samtidigt, då kommer du ihåg det bättre.

/ tips från den som inte har en aning men som läst en bra bok om hur man pluggar på bästa sätt

2012-01-09 @ 22:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0