Så vit som en snö

Nu ska jag tala lite om vädret...
Det är verkligen konstigt här i Örebro!
Igår när mamma och pappa varit här en sväng tittade jag ut genom fönstret för att se dem cykla iväg i samlad trupp - och då var det ren asfalt och kullersten på gatorna.
En timme senare kollade jag ut igen och chockerades över att det var kritvitt ute!!! Bergis över en decimeter snö!

Imorse hörde jag hur några duktiga män skottade snö för glatta livet nere på innergården. Jag var dock desto mindre glad eftersom jag hatar snö...

Hur som helst.. Jag beklagade mig över snön till Max tidigare idag och förträngde det sedan för att istället plugga.
Och nu när jag återigen kollade ut genom fönstret var det totalt snöfritt igen. cRaZzZyy!!


Någonting annat som då istället var vitt, var mitt ansikte. Jag råkade nämligen få ca tre veckors förbrukning ansiktskräm i handen varpå jag började "arbeta in det" i huden. Detta resulterade alltså i att jag var likblek i ansiktet, men jag arbetade och arbetade och lyckades tillslut arbeta in det hela.
Så nu är jag så otroligt återfuktad i fejjan att det nästintill droppar om mig....



Det var allt jag hade att komma med ikväll.
Över och ut och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0