Schyssta (?) Kvällsfunderingar

Hjärnan har sagt ifrån och vill inte ha mer med lagar att göra ikväll så det gör att den väljer andra saker att fokusera på istället.

Denna kväll fokuserar den på stavning.
Hur stavas egentligen det där ordet som innebär att någon är snäll, bussig (haha)?

Schysst, schyst, sjyst, juste?!?

Om man googlar blir man inte ett dugg klokare och phony-ordlistan markerar bara 'sjyst' som rött men ändå är det det enda ord som den själv föreslår när jag bara skriver sjy...

Detta driver mig till vansinne!!!
Hur stavar ni?!


Kommentarer
Postat av: Elin

jag stavar schysst fast jag är ganska säker på att orginalstavningen är juste.. men jag gör så mest för att folk i allmänhet ska fatta vad jag menar! :P

2012-01-09 @ 12:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0