Den ofrivillige golfaren

Idag var det dags igen. Familjen Henningsons årliga golftävling.
Liksom alla andra år prickar de in en helg då jag varit ute på festligheter och därmed är smått bakis och lagom pigg. Det faktum att jag är den enda i min släkt som inte spelar golf är ytterligare en faktor som bidragit till att jag föregående år dragit ned mitt lag. I år var det dock ändring på det!!!
 
 



 
Vårt lag bestående av mig, mamma, Ola och Alma vann!!! Och jag bidrog till en Birdie då jag mirakulöst nog puttade i en boll från 8-9 meter! Alla blev chockade, men mest chockad var jag själv. Jag skrek rakt ut!
Att det gick så bra för oss gjorde att jag för första gången kände att det var riktigt roligt med golf. Det är därmed inte helt omöjligt att jag i framtiden kommer kämpa mig ned från 36+ och ha mitt gröna kort! 
När vi spelat klart tävlingen och gått 9 hål åkte vi i samlar trupp till Pizza Hut och svullade i oss pizza, cola och mjukglass till absurdum. Därefter återvände jag, Elin, mamma och pappa till Gustavsvik golfklubb och gick ytterligare 9 hål. Denna gång körde vi på riktigt och jag fick in en hel del fina träffar trots att min absoluta okunnighet ibland speglades igenom... men det var skoooooj!
 
 



 
 
Nu är jag dock heelt slut och ligger utslagen i soffan och kollar på film.
 


 
Tack alla inblandade för en underbar helg!
 
 
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0