It's official - jag är som en pensionär

Ramlade över ett program på ettan som handlar om saker som bevisar att man blivit gammal. (Extra gnälligt hette det. Del 4. Tips! Se på svtplay!)

 

Hittills passar fyra saker som tagits upp i programmet in på mig som handen i handsken:

• Jag använder senilsnöre.

• Jag sparar på alla plastpåsar jag kommer hem med, "för man vet ju aldrig när man kommer att behöva dem i framtiden".

• Jag slänger aldrig mat ("inte förrän de börjar bli penicillin" (dvs mögligt) som en dam så tjusigt uttryckte det).

• Jag pratar mycket om vädret.

 

Komiskt! Detta program var verkligen hur kul som helst. En gnutta sorgligt dock att jag som 22åring känner igen mig, meeen, det är ju bara att acceptera det. Jag är en pensionär till sinnet och bör istället enbart vara glad att jag har privilegiet att slippa krämpor och dålig syn!

 

 

Nej  nu måste jag tänka på refrängen. Det är ju en dag imorgon också!


Kommentarer
Postat av: Far

E och jag tänkte faktiskt mer på din mor. Speciellt gamla uttryck. S

Svar: Ja det kan jag hålla med om! "Så ärre mät"
Lena

2012-07-18 @ 14:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0