XXXXXXX

Som ni förmodligen redan sett på fejjan, instagram, twitter... (STALKERS!!!!) så har jag denna eftermiddag överträffat allt i denna värld och begett mig ut på en springtur!!!

 

Rubriken syftar till "korsen i taket" trots att det ju i och för sig är kryss... Hur som helst.

Ursprunget till denna fasansfulla idé är att jag igår när jag gått och lagt mig bredvid min rara Annica och hon somnat, kände ett otroligt krypande och spring i benen. Jag bestämde mig i detta då att jag i morse skulle gå upp en kvart tidigare (så jag kunde föna håret....HAHA) nej men för att jag skulle hinna svänga förbi my crib och hämta mina springkläder och dojjor.

När jag bestämmer mig för någonting sådant där finns ingen återvändo!!! Så nu i eftermiddags på jobbet räknade jag med fasa ned timmarna tills jag skulle åka hem till farmor och farfar för att jag visste vad förhemskheter som stundade.

Farmor blev dock så impad (och mycket överraskad) av min hurtighet att hon plockade fram kameran då jag snörade på mig skorna. Det gav mig en liten kick och jag joggade iväg från gårdsplanen.

Den där kicken räckte inte länge kan jag säga... Och jag sprang dessutom fel!! I ett litet fritidshusområde som varit mitt sommarhem sedan barnsben... Illa! Dog lite smått och fick kolossal andnöd (skyller enkom på gräsallergi!!) men stapplade tillslut in på gården igen efter att ha släpat runt mig själv tre lååånga kilometer. Skamligt egentligen...

Tänk hur spänstig och rask man var som unge!!! Vart är den energin?! Den sitter nog i mina fingrar eftersom jag kan skriva ett sådan här långt inlägg trots att jag i hjärnan (och kroppen) är väldigt utmattad.

Fick precis en sjuk känsla! Har lust att springa igen???! Kommer dock förmodligen känna mig lika dålig nästa gång som idag,så då är det ju inget roligt...

Plus att jag förstörde det lilla nyttiga jag idag lyckades skrapa ihop med att äta glass, grädde, blåbär, socker, öl och muffins efter min mödosamma springtur....

Ja, herre! Jag vet inte om jag ska garva eller böla... Nej si dä där me träning, dä ä inge för mi!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0