Barnslig fascination och matematik

Något som alla kanske inte vet är att jag har en barnslig fascination för matchande påsklämmor och påsar.(...)

I torsdags då jag bakade halloncupcakes hemma hos mamma och pappa hittade jag en sådan här perfect match: en hallonröd påsklämma som passade peerfekt för hallonpåsen.
Jag tog självklart kort på detta:


Denna afton då jag tillagade mina chicken nuggets fann jag att jag vid ett tidigare skede även hittat en perfect match för denna påse. Tog självklart kort på detta också:
Ser ni vad läckert detta är!!??! *njuter*


Det är egentligen även ganska fascinerande att jag tog kort på hallon-påsklämman för några dagar sen trots att jag inte hade några intentioner att visa denna för någon... men jag tar ju faktiskt väldigt många kort på sådana här högst viktiga ting.

Jag har tagit 2434 bilder med phony sedan vi två blev ett.

ÅÅH - Nu inspirerades jag av matematikern som nyss var med i "Får vi följa med?".
Måste därmed räkna ut hur många bilder detta blir per dag.


Förutsättningar:
2434 bilder.
Jag skaffade min älskade phony 4 november 2010 (detta var ingenting jag hade i hjärnan utan tittade efter i inställningarna...)
Detta innebär att jag ägt den i 508 dagar (detta räknade jag ut på en framgooglad hemsida)


Resultat:
Jag har alltså i genomsnitt tagit 4,79 bilder per dag.


Holy moly! Det är ju faktiskt ganska mycket...


Jahaha. Detta var kvällens hjärngympa.

Tack för mig och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0