Fyndarns pöjk

- C'est moi!!
Har idag varit ute och promenerat, strövat runt i Rosta och Västhaga och balkongsolat med mor och far! Har även ätit superspontan familjelunch då Elin sammanstrålade med oss på Saigon.


Hur som helst. Medan vi promenerade runt så hoppade vi in på MIO och Erikshjälpen, där jag fick tillfälle att fynda rejält!! Nöjd tjej vinkar nu!! *vink*


Jag köpte:
1. Fyra fina böcker anno 1943 och 1927 som ska stå på min framtida hylla bredvid min tidigare inköpta, fina lagbok från -64. Dessa böcker visade sig vara fina inombords också, då den ena var en diktsamling som mamma hade fått läst för sig när hon var liten!  Två av de andra är skriva av Leo Tolstoy (som jag motvilligt lärde mig en massa skit om på litteraturhistorielektionerna på gymnasiet...)
Pris: 18:-, 18:-, 15:- & 15:-

2. En väst som jag framöver ska bära under mina våriga powerwalks för att slippa försmäkta av värme. Den är snygg med manchesterdetaljen där upptill, tycker jag!
Pris: överkomliga 20.-

3. Tre stycken prismor (eller vad man skall kalla dem) som ska ligga och reflektera den fina vårsolen på fönsterbrädan
Pris: Jag trodde de kostade 35 men väl framme vid kassan visade det sig vara 50% på 50% så det blev 18:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0