Systrarna Töntson

Idag blev det rödvinstorsdag på Lounge med min kära syster. Mycket trevligt initiativ av henne, må jag säga!

Vi beställde in en flaska rödvin (shiraaaaz) och näst intill "rubbet" på tapaslistan: vitlöksbrö, gurk- & morotsstavar, kycklingspett, potatisklyftor (som var större än ett spädbarn!!), oliver samt en massa dipsåser. GÖTT!

Satt sedan och dippade och "chittchattade" mången och mycket!

En servitris kom sedan fram och frågade om vi ville beställa något mer att dricka. Och det var då systrarna Töntson kom fram...

Scenario:
Vi tittade på varandra. Utbytte blickar.
Sade: - Hmmmmm... Jaadu.... Vad är klockan egentligen? *kollade på klockan* 21.40!!! Utbytte blickar igen... *konstpaus* Vände oss till servitrisen och utbrast neeee-e du! Det är bra tack!


Det är ju trots allt en dag i morgon också! Så nu ligger jag uppe på loftet och ska läsa det sista kapitlet i min bok (vilket oftast konstigt nog brukar gå bäst efter några glas gött vin i blodet. Det är värst vad många goda och djupa idéer man får då! Det är dock ingenting som ska bli en vana. Vin är bra i måttliga mängder, kära barn!).

Ställer nu klockan på 7.30. Imorgon skall det skrivas PM så tangenterna glöder!

Godnatt! Och tack Elin för en superdupertrevlig kväll!


(Jag skäms förresten för att jag skrev fel på min incheckning på Facebook förut... Skrev att vi skulle "beakta" vår kvinnliga sida när jag i synnerhet menade "bejaka". Pinsaaaamt!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0