Känslolösa idiot!

Läste precis en artikel på Aftonbladet om en bok som skulle lära ut hur man smyger och kommer undan med otrohet. Den var skriven av en 21årig tjej som både bedragit och blivit begragen och ansåg att "det inte var det värsta hon varit med om"... Hon vill avdramatisera all uppståndelse kring otrohet - "Det är ju inte världens undergång. Man måste kunna förlåta".

Jag blir uppriktigt upprörd när jag läser denna artikel. Känner hon och hennes partners att trohet och ärlighet inte är viktiga faktorer i livet är det ju upp till dem. Men då borde de kanske istället kalla deras förhållande för "öppet" i och med att båda uppenbarligen är okej med att de bedrar varandra samtidigt som de är tillsammans.
Jag tycker inte att hon ska komma och avdramatiera otrohetsbegreppet, bara för att hon råkar vara en känslolös människa som inte tror på trohet och kan hålla sina fingrar i styr.
Det finns andra människor som har helt annan syn och erfarenhet på detta. Att hon i och med denna bok uppmuntrar otrohet och planterar dessa tankar i var och varannan känslolös människas huvud, kommer förmodligen bidra till att måånga hjärtan krossas och att många människor i många år framöver omöjligt kan lita på människor i sin omgivning. Känns det bra att ha det på sitt samvete!?


Usch!  Jag förstår verkligen inte hur vissa tänker.
Klyschan att gräset är grönare på andra sidan kan säkert stämma i vissa fall och vissa förhållanden. Men innan man ger sig ut på upptäcksfärd på andra sidan staketet ska man se till att man avslutat det man höll med på den nuvarande sidan!
Alla människor är ju olika, men samtidigt är det omöjligt för mig att bekriva hur ont det faktiskt gör att bli bedragen, så jag förstår inte hur denna själlösa idiot kan sitta och skriva om att det inte är världens undergång då det mycket väl kan vara det för en annan människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0