Cykelröv

Idag, liksom många av de senaste dagarna har jag flängt på min blåa blixt aka cykel över halva Örebro.
Denna dag var missionen att panta burkar.

Jag hatar ju att göra detta själv av någon anledning och tar varje tillfälle i akt då någon erbjuder sig att hålla mig sällskap vid de ölstinkande burkslukarmaskinerna. Idag var det Jasmina som förbarmade sig över mig.
Vi befann oss hos henne och hon behövde också panta och hämta ut ett paket på Ekershallen varpå vi cyklade dit. Cyklade därefter tillbaka till henne för att lägga in brö't i frysen. Hoppade därefter på våra cyklar igen och styrde kosan till mitt place. Där sprang jag upp och samlade ihop mina pantpåsar (se bild 1) och vi drog vidare till Lidl. Väl där möttes vi av en icke välkommen lapp (se bild 2) och fick snällt cykla iväg till Ekershallen igen med mina pantpåsar i högsta hugg. Där krånglade självklart maskinerna som alltid, men efter en stund slit var jag 30:- rikare och lycklig.



Cyklade tillbaka till Jasmina igen och dog på hennes soffa en stund tills jag beslutade mig för att cykla till mor och far och förhoppningsvis bli bjuden på mat och allergimedicin. Till min stora glädje fick jag välja mat så det blev den delikata måltiden mos med klisterkonsistens och pacman-falukorvar - GÖTT!

Därefter hängde jag bara där och skvallrade och pratade om bilar tills det började krypa i benen på dem båda pga av trötthet. Jag cyklade då hemåt och kom hem vid 22.30-tiden.
Trots att jag var trött beslutade jag mig för att ta mig i kragen och tillaga några matlådor.
Min matlåda idag nådde verkligen botten och fick mig att inse att jag faktiskt var tvungen att anstränga mig lite i matväg. Det jag hade med mig till Jasmina som matlåda idag var: En plastpåse med några deciliter havregryn samt en genombrun banan... Av detta tillagade jag en stabbig havregrynsgröt.

Idag däremot blev det ordning på mig. Fick en låda med stekt kyckling av mor min och tillagade här hemma pasta och någon slags freestyle-fetaostsås. Verkade helt okej att döma av provsmakningen.

Nu lyssnas det på mysplaylisten och skall strax sussas för att jag ska vara pigg och fräsch i huvudet för slutspurten på C-uppsatsskrivandet i morgon kl 8:30! Vi har bunkrat upp med energidryck så imorgon då jäävlar skall det produceras analyser djupare än de allra djupaste vattendrag!!

Hoppas dessutom att denna senaste tids frekventa cyklade ska resultera i att jag får en fet (eller förhoppningsvis fit) rumpa som jag kan stoltsera med på Marseilles sandstränder sedan i slutet av sommaren... heheee
Hoppas går ju! och som jag så storsint (och cheesy) sade till min moder förut idag: Hoppet är det sista som lämnar en!


Detta är dessutom första natten på länge jag sover utan min varma björn. Hoppas det går vägen!
Natti natti!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0