Krock på Öster!!!!

Var precis med i en krock på Öster(!!!)
Jag kom gladlynt cyklades på den gamla vanliga vägen jag alltid cyklar.
Kom sedan till en korsning där cykelvägen korsas av en liten bilväg där det är väldigt buskagigt (Alltså kantad av mycket buskage).
På denna bilväg kom en bil åkandes, glatt ovetande om att jag kom där på cykeln. Och lika ovetande var jag om denna bil.
Plötsligt uppdagades dock bilen precis framför mig varpå jag i panik ställde mig på bromsen, likaså gjorde bilisten.
Jag fick stopp på cykeln med hjälp utav att den med en lätt duns studsade mot bildäcket.


Jag stod och glodde en stund och cyklade sedan smått förvirrad därifrån, efter att jag och bilföraren utbytt nervösa småskratt angående om att vi inte såg varandra..


Med andra ord var jag med om den mesigaste krocken någonsin idag.
Men det är läskigt att tänka sig vad som kunde ha hänt om jag inte reagerat på just den mikrosekunden jag gjorde!!
Jag kom i världens fart + bilen kom i världens fart = jag kunde hade legat mosad tillsammans med flugorna på kofångaren!


Har målat en högst deskriptiv bild av händelsen (Jag hade lite problem att få till 3D-känslan i bilden...):

(Jag har persikofärgade byxor på mig idag! Hittade dock inte rätt nyans i Paint)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0