Greetings from Marseille med mor och far

Ursäkta mitt obefintliga bloggande...
Meeeen, min moder och min fader är ju som bekant här på besök vilket innebär att jag agerar reseledare och tolk dagarna i ända. Jag bor dessutom på hotell (där jag knappt har någon internettäckning på phony!!!!) och har för övrigt inte ens haft en tanke att uppdatera er om läget.
Pardon!
 
Här kommer därför det enklaste sättet att uppdatera på: Bildkavalkad med tillhörande pedagogiskt förklarande och text!
 

Mor och jag i långa trappan utanför Gare Saint Charles (my hoods)

Första kvällen hittade vi en supermysig restaurang (också runt mina hoods!)


SE SÅ MYSIGT!


Mor och far fikade på Starbucks medan jag och brudarna pluggade...


Lena & Lenin


Och här sitter friluftsfamiljen snällt uppradade i alldeles underbart vackra le Calanque



Mor & Far på språng


Utsikten var helt okej..


Jag var helnöjd!!!


Och vi badade!!! Här sköljs vi praktiskt talat bort av "skummisar".


På torsdagen åt vi finmiddag med hela gänget!  Hur mysigt som helst!!!



Promenaden hem. Att gå uppför denna långa trappa var ju en aning jobbigare, och särskilt efter allt krubb vi precis tryckt i oss....



Idag, fredag, har vi spelat golf!  Jag fick par på två banor och är därmed helnöjd! *skryter*

 



Gick sedan till La Plage och strandpromenaden


Jag beställde en liten banana split... Jättegod (förutom glassen med jordgubbsklumpar i!!! +o( ), men jag mår fortfarande illa! 



Och pappa beställde en liten kaffeglass och fick dessutom en söt liten fjäril som garnering vilket gjorde honom väldigt glad!
 
 
 
 
I afton har jag suttit och photoshoppat ihop reklambilder och imageboards i timtal så jag nu ser allting i pixlar.
 
Måste. Sova.
 
 
NATTI
PUSS
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Va fina bilder!!! Och va mysigt ni ser ut att ha! Avis jag blir :P kraam

2012-11-05 @ 09:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0