Idag har jag:

  • haft test i International and European marketing - en gruppövning. Det kändes som om det gick bra!
  • agerat mamma till alla (ursäkta) inkompetenta killar i min grupp som inte verkar ha tagit ansvar i hela sina liv. Jag har sedan i måndags dagligen skrivit en detaljerad lista som förklarar vad var och en ska göra till arbetet som ska in imorgon. Ändå har de frågat mig varje dag vad de ska göra, hur man gör en matris, om jag kan hjälpa dem lägga in en bild i word (!) och så vidare.... blir galen snart! Gick nu in i vårt Google docs och upptäckte att en av dem skrivit "source:www.google.com"...   herre min gud, hur skall detta sluta!?
  • stått i utskrivningskö i 45 minuter
  • skrivit ut 100 sidor med sex flyers på vardera sida. Var tvungen att trycka på en knapp på skrivaren för varje gång jag ville få ut ett papper (= fanansfullt tröttsamt för lillfingret mitt)
  • lagat en god portion kyckling, ris och currysås (denna gång lyxade jag till det med en buljongtärning!)
  • pluggat inför morgondagens franskaprov. Känns som jag går i sjuan igen: je suis, tu es, il est, nous sommes, vous êtes, ils sont; j'ai, tu as, il a, nous avons, vous avez, ils ont; je fais, tu fais, il fait, nous faisons, vous faites, ils font; je dors, tu dors, il dort, nous dormons, vous dormez, ils dorment.......)
Nu ska jag prata franska med mig själv tills jag somnar.
 
Bonne nuit et souhaitez-moi bonne chance!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0