Kärt återseende, spyan!

Alla mina gamla bloggstalkers vet ju vid det här laget att jag emellanåt hemma i Sverige tillagar spya-look-a-like-mat... De nya gör det inte, och därför känner jag att stämningen kräääver att jag delger en bild:  
För idag gjorde jag det äntligen igen!!!!
 
Potatis- och morotssoppa, som jag längtar efter dig!! 
Och inspirerad av gårdagens Solsidan-avsnitt planerade jag även att köpa surdegsbröd att doppa i soppan. Insåg snart att jag var i Frankrike och fick nöja mig med en baguette...
 
Men det blev huuur gott som helst!  Fick dock fiska efter potatisskal eftersom jag inte äger en skalare... Kan förresten även delge att jag inte verkar vara allergisk mot fransk potatisstärkelse!! Grät inte ett dugg när jag skar den i bitar, och jag bar inte ens solbrillor då!! Yeeey!  Får nog importera några kg potäter härifrån när jag återvänt till Sverige...
 
 
 
P.S.
nemeeeeen!!! Sverige följer mina fotspår, minsann!
Jag lyssnar i skrivande stund på p3 tankesmedjan (<3) och så kom plötsligt One day - Asaf blabla som dagligen spelas överallt här i Marseile och som jag även för några dagar sedan delade på fejjan. COPYCATS!!
D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0