Världsvana Lena till eder tjänst!

Häromdagen när jag åkte hem från universitetet öppnade jag metrodörren och klev av då vi fortfarande var i rullning. Jag har inspekterat coola människors uppträdanden på metron under några månaders tid nu, och insett att detta är en av de allra fräckaste saker att göra.
Jag kände mig oerhört cool, storstadsmässig, nonchalant och världsvan när jag gjorde det.
Kunde riktigt känna allas avundsjuka blickar i ryggen när jag stegade iväg och med smidiga steg gick upp för rulltrappan samtidigt som min hästsvans pendlade ikapp med mina kvicka steg...
 
 
Jag genomgår nu en liten inre kris. Hur jag ska jag någonsin kunna känna denna känsla igen? Det finns inte direkt några metrovagnar att kliva av i farten från i Örebro. Och skulle jag istället rycka i nödöppningshandtaget till dörren på en buss och därefter oberört kliva av skulle det förmodligen få ganska grava komplikationer. Här i Marseille är det i alla fall så att om man trycker på nödbroms måste man betala 1500 euro, eller om det var 150, men oavsett så är det ju inte speciellt coolt.
 
Med dessa ord vill jag alltså förmedla att jag börjar känna mig lite nedstämd för att mina Marseilledagar är på väg mot sitt slut... Jag kommer faktiskt sakna detta liv jättemycket (alltså det lilla liv jag har Utanför skolan. Plugget kommer jag inte sakna för 5 cents. Det är det värsta jag någonsin varit med om, PÅ RIKTIGT!)
 
Meeeen jag får bara sluta tänka på det nu helt enkelt och glädjas över att det iallafall är 29 dagar kvar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mimmi

29 dagar!?!?!!!? det är ju heeelt sinnes.... Epic fail!! Vi MÅSTE börja göra annat än att käka lunch i skolmatsalen och bara gå ut på Trolleybus!

2012-11-19 @ 18:09:50
URL: http://mimmip.blogspot.fr
Postat av: Mimmi

29 dagar!?!?!!!? Det är ju heeelt sinnes... Epic fail!! Vi MÅSTE börja göra annat än att äta lunch i skolmatsalen och bara gå ut på Trolleybus!

Svar: EPIC FAIL PÅ DEN JA!!!! men ja, det måste vi verkligen! Nu ska vi ta vara på varenda liten sekund vi har över (Carpe diem...... hehehe) , trots om det råkar vara på en Marcel-lektion. Då får vi försöka se till att göra den rolig iallafall!
Lena

2012-11-19 @ 18:12:58
URL: http://mimmip.blogspot.fr
Postat av: Annica

Jag kommer i alla fall vara världens lyckligaste när du är tillbaka. Jag saknar dig jättemycket!! Det är jobbigt att inte kunna ringa dig spontant och sen ses. Hoppas att du inte glömt bort mig om 29 dagar. PUSSOCHKRAM

Svar: Ja jag kommer också vara världens lyckligaste då! Det är bara att det har varit kul att testa någonting heelt annat... Men jag ska försöka att inte glömma bort dig tills dess.. får upprepa ditt namn för mig själv några gånger i veckan så det sitter kvar ;)
Lena

2012-11-19 @ 18:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0