Det blev en dag på stranden... 5 oktober (!) plus annat

Bonsoir!
 
I fredags efter franskalektionen åkte jag och Matilda till stranden. Inga konstigheter alls. Det är bara så man gör här i Marseille i oktober... inget speciellt egentligen.... (heheheheeee)
Där mötte vi även upp en hurtig Mimmi som promenerat dit, och vi låg och solade och käkade croissanter.
Vår trevliga stund avbröts dock abrupt av att vi blev sexuellt trakasserade av en gubbe....
Han kom fram och frågade om vi kunde ta kort på honom med hans phony och snäll som jag är så ställer jag upp.
Likaså gjorde han. Han ställde upp sig på huk i sina små, fladdriga badbyxor och precis när jag tar kortet drar han fram hela sitt "paket" och tar ett ordentligt grepp kring det. Jag blir rädd, förnärmad, äcklad och arg och kastar telefonen på honom varpå vi sedan snabbt rafsar ihop våra grejer och småspringer iväg till en annan närliggande strand medan han ropar merciiiiiii efter oss... Fruktansvärt obehangligt alltså! Känner mig fortfarande illa till mods när jag tänker på det.. usch usch usch!
 
Hur som helst så gjorde vi därefter allt vi kunde för att förtränga den incidenten och käkade senare crêpes på en uteservering där på stranden. Mycket mysigt, må jag säga!
 
Därefter åkte vi hemåt och svirade om för Melting Hotel Party som Benjamin anordnade (del två av melting boat party typ, reds. anm.). Det var skooooj! och det hölls på det hotellet som Elin och Anders ska bo på när de kommer hit på tisdag(!!!!!!!!!!!!!) (längtar!)
Och igår var vi också ute, denna gång på allas vår älskade Trolleybus där de dagen till ära spelade väldigt bra musik! Och mycket svenskt!! Abba (på begäran av oss...), Avicii och Lykke li. I follow rivers kommer förövrigt också bli en av mina Marseillelåtar - MMMH Så bra!
Träffade dessutom några svennar på klubben som var här och semestrade ända tills i december. Kul det med!
 
I skrivande stund är jag helt hjärndöd pga att jag fick för mycket sömn i natt... Vaknade 16:00. hehehee
Men somnade i och för sig sent, men ändå!
 
Har även nu kollat på den nervkittlande fotbollsmatchen mellan Marseille och PSG. Zlatan imponerande ju som vanligt, men det är tydligen ingenting man får tala ögt om här för det var inte så värst uppskattat att skicka Zlatan is kiiiing! till en marseillan... (heheheee igen!)
 
Neheeee. Här blir inga barn gjorda! och jag är totalt oinspirerad så detta inlägg blev fruktansvärt tråkigt och ogenomtänkt, meeeen skit samma. Det får ni leva med. Jag är dessutom hungrig, så jag får skylla på det!
 
heppåre.
Här kommer lite bilder och bästa remixen på I follow riverssss:
 





 










 




 

Kommentarer
Postat av: Elin

uuuuusscchh vilken äcklig gubbe!! men ni kanske får vara lite mer misstänksamma och inte säga ja till allt... hoppas vädret håller i sig när vi kommer! är rädd att det ska regna fre-lör men... längtar iaf! imorgon ses vi! :)

2012-10-08 @ 12:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0