Det kända begreppet SMS-tumme är tillbaka

Har nu ägt min francophone (som jag tänkte började kalla den) i ca 10 timmar och har redan känningar av SMS-tumme...
känner inte att fransk T9 är min grej så jag kör riktig old school och trycker fram varenda bokstav för sig... Det är svååårt!!!

Men men. Förövrigt mår jag bra!
Känner mig mindre sjuk nu och är precis hemkommen från en mysig middag med Mimmi och Charlotte på en Pakistansk (!) restaurang. Det var dock typ som indiskt, men väldigt gott! Naanbröd och kycklinggryta samt glass till efterrätt. Och allt det för fjuttiga 20 euro. Helt okej ändå!

Jag upptäckte dessutom ett nytt område idag. Cours Julien som tydligen är ett hippieställe i Marseille. Enbart barer och restauranger i alla kvarter där runt omkring. Kan nog vara väldigt mysigt på helgerna. Ska dit igen redan imorgon med alla exchange students på något som så skumt kallas Speed chatting. Meeeen öl kostar 2 och drinkar 4 så det ska nog bli kanon! heheheeeee


Nu ska jag lyssna på Jullian Casablancas (som jag tack vare Matilda återupptäckte i helgen!) och breda ut mig i min lilla, hårda 90-säng!

Goder natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0