Direktblogg från klassrummet

Är för ovanlighetens skull här i tid idag. Första dagen lyckades jag tänka helt galet och var därmed här 45 minuter innan lektionen började, men de övriga dagarna har jag tänkt galet åt andra hållet. Har stressat som en gris för att komma i tid till lektionerna och det är inte direkt enkelt när:
1. man aldrig kan beräkna när metron kommer.
2. man har ännu svårare att beräkna hur lång tid bussen kommer ta. Ibland kan det ta 20 minuter, ibland 45.
3. man inte har någon aning om var lektionssalarna ligger.

 

Men jag har iallafall lyckats än så länge och hoppas innerligt att det kommer fortsätta i den stilen resten av terminen.

 

Under mina stressiga mornar har jag även upptäckt en intressant teori: fransmännen/fransyskorna måste sakna förmågan att svettas!!!
Jag står där i en trängsel på bussen som är värre än trängseln på någon konsert jag någonsin varit på. Jag har oftast mycket somrigare kläder än medel men känner ändå hur små, diskreta droppar börjar bildas i pannan på mig. När jag ser mig omkring på mina medresenärer upptäcker jag att samtliga verkar helt oberörda trots att de står där i TJOCKISTRÖJOR OCH LÅNGBRALLOR!!!
Orättvist!!


 

Jag har mycket att berätta. Jag är fortfarande i chock efter gårdagen då vi fick uppenbarat för oss hur sinnessjukt mycket vi har att göra i de två kurserna som startade igår!(!!!!!!!!!). Men det krävs ett helt inlägg i sig för att förklara det, så jag meddelar er om det ikväll!

 

Bon journée, mes amis!

 

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0