Evig väntan på något gott

Jag har en förmåga att ALLTID ställa mig i "fel" kö i kassor.
Särskilt då jag är stressad och enbart ska köpa något litet.
Idag var inget undantag. Jag sprang ut på gatan mitt i mitt iordningfixande för att köpa lite öl.
Sprang vant till dryckeshyllan och plockade upp entt sex-pack och begav mig till kassan och ställde mig i den kortaste kön.
FEL AV MIG!
Den andra, mycket längre kön, slingrade sig snabbt bort medan jag stod till på samma ställe i min.
Och när jag äntligen var framme blippade inte kassörskan in mina öl utan reste sig från stolen och började städa bakom kassan, hämta och köra bort varukorgar etc och tryckte sedan på någon knapp som gav ifrån sig ett tjut.
Sedan satt hon bara och väntade på sin stol en lång stund tills en annan arbetande dam kom till hennes undsättning. Då skulle de tydligen tömma kassan på kontanter!!! En väldigt omständig procedur som tog ytterligare typ fem minuter.
 
När det var gjort var det äntligen tur för mina öl att bli scannade och jag gick sedan ändå därifrån med ett stort leende på läpparna.
Varför, undrar ni kanske då?
- Jo för att sexpacket med 6,2%-öl kostade 2,50 EURO!!!!!
CRAZYYY och det var dessutom jättegott!  
Värt all väntan i världen!
 
 
MUMSFILIBABA

Kommentarer
Postat av: Elin

Brunlort!!!!

2012-09-25 @ 08:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0