Note to self: SLUTA FÖRNEKA ATT DU ÄR BLEK OCH BEHÖVER TYP SOSKYDDSFAKTOR 1000

Har nu tillbringat dagarna två på stranden - heeelt underbart!
Det båste dock ganska så friskt igår, vilket innebar att jag inte kände hur galet mycket solen egentligen stekte = knallrött arsle, ansikte, knäveck.
Inte fullt lika underbart, må jag säga!
Men det är ju så fruktansvärt skönt att ligga där och steka och prata skit samt variera det med ett salt dopp i havet. 
Kombinationen blek Lena med gingerhud och saltkristaller var nog dock inte den mest ultimata.
 
Men men, det är ju lätt att vara efterklok... (gjorde även samma misstag idag....)
 
Måste även delge en läskig och lite smågentil sak som hände igår:
Jag var sekunder från att svimma på bussen hem från stranden! Blev helt plöstligt helt dyngsvettig och yr och kunde inte stå på benen.
Jag hade förmodligen druckit för lite vatten, fått för mycket sol, ställt mig i en buss med för mycket folk i samt behövt äta någonting annat än chokladcroissanter till lunch...
Men som tur var så var Mimmi med mig på bussen och släpade ut mig på en tidigare busshållsplats, satte mig på en stol och fick mig att dricka vatten och köpa lite salta pommes. Tack!! 
 
Jag mådde då snabbt bättre och kunde åka resten av  vägen hem. Så, no need to worry, mamma, farmor, Elin och ni andra ängsliga själar!
 
För övrigt har jag hittills haft en underbar början på helgen. Igårkväll var vi dessutom ute på en "fransk restaurang" med en hel hög med utbytesstudenter och åt och drack "obegränsad mängd" pizza och rosé!
 
Nu vräker jag i mig kycklingchips (världens godaste!!! Lay's och exakt samma smak som den jag åt i Barcelona och har drömt om sedan dess!!! <3) men ska snart ställa in min griskropp i duschen för att sedan dränka den i aloe vera för att sedan fräscha till mig inför en middag på Charlottes takterass följt av första utgången i Marseille! Mycket trevligt, minsann!
 
Puss påreeeeee




 











Kommentarer
Postat av: Pappa

Var helt inställd på att ngt liknande skulle hända under de tre första dagarna, så du klarade dig längre beräknat.

2012-09-16 @ 07:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0