Shöpp och skryt (och en till råtta)

Ja ha gått och blive schjuuk ja.
Får plocka fram schjuuuksänga ja... Men icke går de nö på mej icke ändå va! 
Sjuk kan man ju bara inte vara under introduktionen av en utbytestermin, så det är bara att trotsa bacilluskerna.
Är nog dessutom inte så sjuk egentligen. Kanske är jag bara lite extra ynklig för att jag är ensam utan en omhändertagande mor och far på denna kontinent.
 
Trots dessa hemska sjukdomskänslor har jag idag varit en heldag på skolan, (råkade dessutom missberäkna tiden graaavt och var på plats 8:15 istället för 9... Det kändes sådär må jag säga. Hade mycket hellre legat kvar i schjuksänga dessa 45 min eftersom vi var ute i går...) samt hunnit med en shoppingrunda på stan.
 
Där införskaffade jag mig ingenting av det jag var i akut nöd av (fransk mobil och skavsårsfria skor) utan köpte istället en jacka och en liten "topp".
 
Se och njut:
 
 
Förövrigt måste jag bara få passa på att skryta lite här också... En universitetare skrev nämligen till mig nyss och tilltalade mig med nicknamnet "kändisblooggarn" till vilket jag ställde mig frågade. det kom sedan fram att Örebro Universitet hade twittrat om mig och mitt första blogginlägg på http://utbytesstudenter.blogspot.se/ (och lösnummer hade retweetat universitetets tweet!). Inte undra på att det skallrade till i besökarantalet på den bloggen. SKOJ!
 
Just det. Måste även rapportera att jag nu sett ännu en råtta i stan. Denna var dock död och överkörd, men hade tillika ett otäckt och hånfullt grin på läpparna (?).  Denna låg dessutom strategiskt utplacerad precis längs min väg till metron. Gick därför en omväg hem idag (trots skavsåren from hell). Då kan ni alltså förståå hur äcklig denna råtta var!!!!
 
 
Nehedu. Detta duger inte!
Nu ska jag kolla klart på House och sedan sussa sött och vakna trött så jag kan bege mig till stranden med Matilda och åter igen somna på la plaaageee!
 
PUSSKRAM

Kommentarer
Postat av: Sis

Nääee int' schjuuksänga'!!!! Va jobbigt det låter att sova på stranden..... Hittat nått hotell åt mig och AP än då? Puss

Svar: Actually så har jag spanat lite på hotell och Hotel Carré Vieux Port rekommenderas av en kompis till mig! :)
Lena

2012-09-14 @ 00:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0