Sommarens vistelse på banken i siffror

Bättre sent än aldrig, men nu är det iallafall dags för detta års numeriska sammanställning av min Handelsbanksommar.
 
  • Antal koppar bäverkaffe druckna: 94 (2 st dagligen under 47 dagar)
  • Antal matlådor innehållande lasagne: 10
  • Antal av dessa som var farfars gudoooomliga lasagne: 4
  • Antal gånger jag sagt "skitbra" i telefonen till en okänd kollega: 1
  • Antal gånger jag svarat i telefonen och inte känt igen rösten i andra änden och därmed verkat som en stuck up bitch: 2
  • Antal kunder jag sagt ser "jävlig" ut: 1
  • Antal kunder jag råkat låsa in i slussen mellan de två dörrarna: 5
  • Antal kunder som kommit till banken på gräsklippare: 1
  • Antal bakverk ätna: bergis minst 50 st
  • Antal ungar som skitit ner sig inne på banken: 2
  • Antal gånger jag varit avundsjuk på chefens matlåda: 15 (alla dagar de sista tre veckorna. Det aset hade vid ett flertal gånger med sig potatisgratäng och oxfilé!!!!!)
  • Antal gånger jag fått försvara mig och mitt val av osunda levnadsstil för chefen: 27 (i genomsnitt en gång per dag då vi jobbat ihop)
  • Antal dagar jag och chefen pratat om öl: 27 (varje dag vi jobbat tillsammans)
  • Antal mjukostar av olika märken med smaken vitlök och örter som låg i den fina ost- och kexkorg jag fick sista dagen: 5
  • Antal kunder som satte på sig glasögonen utanpå solglasögonen för att kunna se vad hen skrev: 1
  • Antal kunder som pratat med chefen om mig som om jag inte hörde, trots att jag satt precis bredvid: 10
  • Antal rara kunder som tyckte att jag borde stannat och vikarierat för Micke nu i höst: 5
  • Antal gånger jag dolt fnissningar då jag meddelat chefen eller Micke att jag ska öppna tvåan (skåp nr 2): bergis 25 (samtliga gånger jag sade det) 
  • Antal kunder som kommenterat mina ringar eller armband: 5
  • Antal frekvent besökande kunder som under de tre år jag jobbat där undgått att veta vad jag heter och fick en smärre chock när det avslöjades att jag hette Lena: 1
  • Antal kunder som beklagat sig över ÖSKs katastrofala fotbollsspeleri: 10
  • Antal tårar som föll sista dagen då jag insåg att det förmodligen var sista gången någonsin jag befann mig på banken eller i Finnerödja över huvud taget: 0 (men jag var väldigt ledsen!)
 
Kommer sakna underbara Finnerödjaborna, Olle och Micke!
Men är ändå ytterst tacksam över att fått vara där dessa tre senaste somrarna!

Kommentarer
Postat av: alma

jag skrattar alltid rakt ut åt dessa, fan va bra du är kussen!

Svar: Haha men raring!! Trevligt att höra att jag kan glädja dig! ;)
Lena

2012-09-05 @ 20:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0