Mitt nyfunna kall

Mitt nyfunna kall är att åka skidor!!! Hör och häpna, jag som vanligtvis gråter och skriker ut i ren frustration efter tredje åket pga fruktansvärda fotsmärtor, MEN idag åkte jag med pjäxor av storlek 42 vilket gjorde att de lymmlarna inte klämde åt någonstan och därmed gjorde min åktur minst sagt angenäm. Jag blev dock TOTALT utskrattad av norsken som jobbade i "Högfjellssenter" då jag frågade om det var farligt att åka i pjäxor med storlek 42 jag har 38... Men hans svar var enbart ett mycket långt och ljudligt skratt vilket jag tolkade som ett "Nej" och därför nöjt åkte upp i liften. 
 
Och vilka backar det är här dessutom?!?!? Stundtals var vi i samma nivå som molnen (!) och det var så vacker utsikt att jag bara swischade ned för backarna och högt "åååh:ade" för mig själv av den underbara "tavlan" som avbildade sig framför mig. Såattsägaa....
 
Måste även passa på att skryta lite... Vi åkte ned för en svart backe!!!!!!! 
 
Det var dock inte alls meningen utan vi ställdes plötsligt och oväntat inför ett vägskäl (i livet) om huruvida vi skulle åka ned för en avstängd led eller en svart backe (dvs döden eller döden!).
Vi valde den sistnämnda döden, tog förskräckta kort framför avgrunden, övervann våra rädslor och åkte ned för den 180-grader branta backen......
OCH VI ÖVERLEVDE!!! OCH DET VAR KUL!!!!
 
Jag gick även crazy och hoppade över gupp och lekte Anja Pärsson i en sådan där slalombacke med flaggor eller vad det heter. 
 
Kan ni tänka er mig in i dessa situationer?!
 
För övrigt har vi det hur trevligt som helst här och jag känner mig verkligen lycklig ända in i själen! 
 
Ikväll har dock jag, Mikaela, Eveline och David stannat hemma i stugan medan de andra drog ned på byn (eftersom vår skjuts försenades och vi inte hunnit ner till stan förrän stängning...). Men vi kör desto hårdare imorgon istället efter en heldag i pisten!!!
 
Så nu ligger jag nedbäddad i överslafen och lyssnar på de andras tunga andetag. 
 
Jag ska nu viska till Mikaela att jag är färdigbloggad och att det är fritt fram för henne att läsa, men jag tror att hon hunnit somna och att hon därför kommer läsa detta i morgonbitti istället... Sååå, godmorgon raring!!
 
 
Och godnatt eller godmorgon till er andra också!
 
puss kram
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0