Dan före dan före dopparedan-tradition

När Elin och jag var små hade vi en liten egen tradition för oss. 
På morgonen just denna dagen lade vi oss under granen (gärna iklädda julig utstyrsel och raggsockor vilka vi viftade med i luften där vi låg på mage i barret från granen), klämde på julklapparna och såg upp på granen med tindrande ögon och sade i kör: "daaan före daaaan före dopparedaaan" med fula, töntiga barnröster...
Mår lite illa av detta minne. Det är nästan så det kommer upp lite i munnen... Det är så ju superklyschigt och cheesy.
Om jag någon gång får ungar och de börjar med sådana där tönterier ska jag ögona böj säga till dem på skarpen. 

Så med andra ord vill jag med detta inlägg ge en "känga" till mamma och pappa. Hur kunde ni läta oss hållas?!?

Kommentarer
Postat av: sis

meh vadå cheezy, det var ju från nån film eller serie... kommer inte ihåg vilken nu.. kan det ha varit Peter och Petra? kommer du ihåg dem? :P

Svar: Nej, var det så alltså?! Inte vårt eget påhitt?! 😃 yesss!
Lena

2013-12-23 @ 08:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0