For real, Klaus-Heidi?!

Den ytterst originella marknadaföringskampanjen som Lufthansa lanserade i höstas har jag följt med båd spänning och förundran. Den gick ut på att vi svenskar uppmanades att på riktigt (genom Skatteverket) byta namn till Klaus-Heidi för att få chansen att vinna ett år i Berlin med gratis hyra i en central lägenhet samt en cykel märkt med Klaus-Heidi (ens nya namn...)
Det låter ju så absurt så jag letade frenetiskt efter tecken på att allting bara var en bluff. 

Nu visar det sig dock att det tydligen inte var något skämt utan helt på allvar!

Jag är i chock. 
41 pers bytte namn till Klaus-Heidi och en lycklig karl ska nu flytta till Berlin.  
Otroligt skruvad, men samtidigt väldigt rolig idé måste jag medge!

I det där vrickade marknadsföringsteamet vill jag jobba!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0