Hela mitt liv har jag levt i en lögn....

Jag har så länge jag minns suktat efter toalettpapper av märket Lambi. Jag minns att jag var så avundsjuk på folk som hade Lambi hemma när jag var liten. Hemma hos oss på Askersundsvägen i Röfors hade vi något vanligt, tunnt, enfärgat, tråkigt papper - helt fria från uppmuntrande små lamm. Och inte heller fick vi glädjas av att låta tomtebeklätt papper rengöra oss under julsäsongen... ORÄTTVIST, tyckte Lena, ~ 7 år. 
ORÄTTVIST tyckte även Lena, 23 år som för några veckor sedan ÄNTLIGEN såg sin chans att bryta denna orättvisa och förverkliga sin dröm. Det såldes nämligen Lambipapper för en billig peng på Dollarstore (!!!!).

När jag kom hem med detta 8-pack Lambi kände jag att mitt liv var fulländat.  




Men ACK så besviken jag kom att bli. Dessa skitpappersrullar (använder här ordet skit som ett adjektiv...) är den största rip-offen jag någonsin varit med om!!!! En rulle räcker ju enbart till typ en "sittning" plus en snytning. Det är ju typ 3 varv papper på rullen!!? Sedan är det slut på det roliga!!!?!

Jag känner mig helt tom inombords. Hela mitt 23-åriga liv har jag drömt om den här dagen. Den dagen då jag stolt kan sätta fast en Lambi-rulle i toalettpappershållaren. Men det visade sig vara en stor, fet lögn. 
Hela mitt liv har jag levt i en lögn.


Tröstning undanbedes. Jag orkar inte ens tänka på detta längre. Vill bara gå vidare och glömma. Glömma allting vad lamm, tomtar och skitpappersrullar heter. Bara. Glömma. 

Besvikelse objektifierad 


Kommentarer
Postat av: mamma

LAMBI ÄR BÖSPAPPER, DET HAR VI ALLTID SAGT!!!

2013-12-04 @ 22:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0