En annan del av Örebro

Det är så mysigt och spännande att umgås med min farmor. För jag får då se andra delar av stan som jag annars inte brukar se.

Idag har vi:
• Fikat i en supermysig inredningsbutik på öster. De hade dock enbart fikabrö som jag var allergisk mot, men efter lite pillande kunde vi avnjuta en kanelcheesecake.
• Varit på Örebro Länsmuseum och kollat på utställningen "Tantvarning". Där fick man gå en liten "tipsrunda" och samla dammsugare, vilka sedan visade om man var en äkta tant eller ej. Jag var tråkigt nog väldigt lite tant och hade enbart en liten stackars dammsugare i handen när leken var slut.
• Ätit middag som farfar lagat. En utsökt och väldigt komplicerat tillagad honungslackad kassler.
•Varit på Nordea. Detta var dock mitt påhitt då jag hämtade ut min lön från universitetsbloggandet som omodernt nog kom på en utbetalningslapp...

Det var nog allt, men det var en riktigt trevlig dag!

Och dessutom har jag idag även beställt biljetter till Göteborg till helgen, så då vankas en efterlängtad Milla-helg!
Och jag har dessutom blivit medbjuden på musikal av Elin och Anders.
Så den 10 mars ska vi på JESUS CHRIST SUPERSTAR!!!! Med Ola Salo!! Jag har drömt om att se den föreställningen i flera år så jag är så lycklig att de kom att tänka på mig innan de bokade biljetter!

Såå, med detta kan jag nu invänta Jasse som snart kommer över för en liten myskväll och sedan är jag förhoppningsvis redo för den fruktade hemtentan som blir min enda kompanjon från imorgon kl 13 och 48 timmar framåt.

Wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0