Träning dödar

Fick för mig att göra någon nytta i reklampauserna mellan de program jag i afton kollade på.
Drog då i varje paus igång med mina mag-, rygg-, arm- & rumpövningar som jag så flitigt och duktigt gjorde förr i tiden (på Hedenhös tid ungefär...).

Kände mig genast mycket stark, duktig och hälsosam - tills den stora smällen kom!

Helt plötsligt fick jag så gaaaalet ont i magen att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Det är inte en väldigt brådskande träningsvärk utan någon slags inre smärta. Det känns ungefär som om någon stabat mig med en slö, rostig kökskniv och sedan bara låtit det ömmande såret vara orenat tills det läkt ihop av sig själv. Typ så!

Så nu ligger jag i fosterställning och undrar om mitt öde är att bli tjock?

Och med denna lilla anekdot vill jag också påpeka att träning är skadligt och farligt för gemene man och någonting man inte borde syssla med. Det är bättre att ligga kvar i soffan och genomlida reklampauserna...


Kommentarer
Postat av: Joel

Kan ju vara en idè att kanske mjukstarta musklerna. Tror personligen att lite träning kan vara att föredra framför soffan :)

2013-02-13 @ 08:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0